Herní statistiky

19.12.2010 00:41

Když si ve hře otevřete deník vaší postavy - Character's Journal, uvidíte celkem dost číselných údajů. Základ těchto údajů je ale víceméně odvozen od základních pěti vlastností - might, vitality, agility, fate - síla, vitalita, agilita a fate(osud).

Might - Síla

Je jasné, že Might v tomto ohledu znamená především fyzickou sílu. Tudíž tenhle atribut je důležitý hlavně pro bojovníky. Má pár jednoduše pochopitelných, ale zásadních vlasností:

  • Zvyšuje vaše poškození hrubou silou - common damage
  • Redukuje přicházející poškození - common damage
    Common damage Defence = Might + Obrana brnění(Armour)
  • Zvyšuje šanci na Block (blokování nepřátelských ran štítem)
    Šance na block = 2x Might
  • Zvyšuje šanci na Parry (Odražení nepřátelských ran, ale i šípů)
  • Agility

    Agilita znamená přímo schopnost překonávat nebo vyhýbat se překážkám - pružnost, ohebnost, elegance. Trpaslíci mají agilitu nejhorší a elfové nejlepší.
    Vlastnosti:

  • Zvyšuje šanci na Parry (Odražení nepřátelských ran, ale i šípů)
  • Zvyšuje šanci na Evade (úplné vyhnutí nepřátelským ranám, ale i šípům)
    Šance na Evade - 2x Agility
  • Zvyšuje vaše poškození střelnými zbraněmi
  • Zvyšuje šanci na kritické zasažení nepřítele - ale pouze common damage
  • Might a Agility

    Jak je vidět obě zvyšují šanci na Parry. Platí, že:
     

  • Hodnota šance na Parry = Might + Agility
  • Will - Vůle

    Vůle především určuje kapacitu vaší power - energie. Nejdůležitější je tedy pro Lore-Mastery a Rune-Keepery ale jinak má občas problémy s nedostatkem energie skoro každé povolání.
     

  • 1 bod Will = 3 body Power
  • 1 bod Will = 2 body Fear resistance - odolnost strachu
  • Fate - Osud

  • Zvyšuje vaší regeneraci Power a Morale v boji
  • Zvyšuje šanci na critical kouzelných útoků:
    1 bod Fate = 2 body Tactical Critical Effect Chance Rating
  • Vitality

    Určuje základ množství morálky. Ale Vitalita také určuje vaši schopnost bránit se všemožným nebezpečím(Resistance a Mitigation) - chladu, krvácení, jedům, stínu, ohni.

  • 1 bod Vitality = 3 body morálky (5 bodů u Guardiana a Wardena)
  • 1 bod Vitality = 2 do Wound, Disease a Poison resistence
  • Resistance a Mitigation

    Aneb restistence a "zmírnění". Resistance je vlastnost, která zvyšuje šanci na úplné anulování určitého efektu - jed,chlad,oheň apod. - pak se nad vámi místo množství poškození objeví jednoduše resisted. Mitigation funguje tak, že efekty zmírňuje(pokaždé), prostě dostanete menší poškození.